eating-601581_1920
Źródło: Image by stokpic from Pixabay

Światowy Dzień Turystyki Kulinarnej po raz pierwszy z udziałem Polski

23 Kwietnia 2021

18 kwietnia odbył się Światowy Dzień Turystyki Kulinarnej. Polska i nasze organizacje turystyczne po raz pierwszy wzięły w nim udział.

Turystyka kulinarna na World Food Travel Day

Turystyka kulinarna to popularny rodzaj podróżowania. Poznawanie różnych kultur poprzez narodowe smaki jest ciekawą formą poznawania świata od kuchni.

Światowy Dzień Turystyki Kulinarnej to mające miejsce każdego roku 18 kwietnia międzynarodowe święto. Wydarzenie ma na celu promocję regionalnych oraz lokalnych tradycji kulinarnych. Impreza powstała w 2019 roku z inicjatywy World Food Travel Association

World Food Travel Day w tym roku z powodu pandemii był wyjątkowy pod wieloma względami. Jednak dla naszego kraju był niezwykły dlatego, że Polska po raz pierwszy przyłączyła się do tego święta turystyki kulinarnej.

Polskie smaki

Turystyczne organizacje z wielu miejsc w naszym kraju zostały zaproszone na tegoroczny Światowy Dzień Turystyki Kulinarnej. Może to świadczyć o tym, że Polska wzmacnia swoją pozycję jako popularny kierunek turystyczny, a także, że turystyka kulinarna w naszym kraju może być atrakcyjna.

Organizacje przygotowały programy, które promują kuchnię ich regionu. Pomorska Organizacja Turystyczna przedstawiła szereg atrakcji, w tym kampanię z filmikiem promującym lokalne hity kulinarne oraz konkurs z nagrodami w postaci koszyków z pomorskimi smakami. Dyrektor biura PROT wyraził nadzieję, że aktywność online przybliży potencjał kulinarny Pomorza. Goście mogą zaplanować wizytę, kiedy będzie można ponownie przyjmować turystów.

WFTA w Polsce

Ambasador World Food Travel Day w Polsce Hubert Gonera odpowiadał za koordynację wydarzenia. Jest znany choćby z tworzenia szlaków kulinarnych w naszym kraju. Gonera zauważając, że świętować można na różne sposoby, zaprosił wszystkich na Światowy Dzień Turystyki Kulinarnej. Dodał, że liczy, iż kolejne edycje zgromadzą więcej regionów, restauracji i miast, bo „Polska tożsamość kulinarna jest wciąż nieodkryta”. Turystyka kulinarna w Polsce będzie mogła się dzięki temu rozwijać.

WFTD można było oglądać śledząc profil World Food Travel Association na Facebooku.

Źródło : https://www.pot.gov.pl/pl

Następny artykuł