Sieć hotelowa Barceló zapowiada rozbudowę - w planach 13 nowych obiektów
Hiszpańska sieć Barceló zamierza otworzyć w tym roku 13 nowych hoteli. Plany obejmują min. Hiszpanię, Portugalię, ale też kierunki azjatyckie – Bali, Sri Lankę i Malediwy.
W samej Hiszpanii stanie 5 hoteli – w prowincjach Alicante, Kadyks i Malaga oraz 8 obiektów za granicą.
Jak podaje jeden z portali turystycznych - Hosteltur, wcześniej sieć sprzedała hotel na Majorce. Jednak była to wyjątkowa sytuacja, bo jak zapewnia Raul Gonzales - prezes Barceló na Europę i Bliski Wschód, o ile nie pojawi się intratna oferta, firma nie planuje pozbywania się hoteli. Wręcz przeciwnie, zamierza się rozwijać. W lutym otworzyła obiekt w Dubaju, piąty już w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Jak zapowiada Gonzales, na Wielkanoc działalność rozpocznie pięciogwiazdkowy obiekt w hiszpańskim kurorcie Alicante. Kolejny firma otworzy już w lipcu. Przed nastaniem lata gotowe na przyjęcie turystów mają być następne – jeden w Kadyksie i dwa na wybrzeżu Costa del Sol. Sieć prowadzi również negocjacje odnośnie włączenia do swojej grupy obiektów na Wyspach Kanaryjskich i na Balearach (Majorka i Minorka).
Jeszcze w tym roku mają się otworzyć dwa hotele w Portugalii – na Maderze i na Azorach. Dodatkowo w ramach spółki joint-venture z Browns Investments, należącej do Grupy LOLC, jednego z największych konglomeratów ze Sri Lanki, w jej skład trafić mają dwa obiekty w tym kraju oraz dwa na Malediwach. Dodatkowo umowa przewiduje budowę i zarządzanie nowym kompleksem, w skład którego wejdą trzy obiekty na atolu Male Północne na Malediwach. W planach jest też otwarcie pięciogwiazdkowego hotelu na Bali.
Ekspansja zagraniczna obejmuje również wejście na rynek chiński, co nastąpić ma dzięki współpracy z lokalnym partnerem (Betterwood). Celem jest po pierwsze pozyskanie nowych klientów do obiektów w Azji Południowo-Wschodniej, a po drugie spopularyzowanie marki, co ma zagwarantować, że Chińczycy będą chętniej wybierać obiekty Barceló w Europie, na przykład w Madrycie, Barcelonie, Pradze, Rzymie i Budapeszcie, ale też w ZEA.
Zarazem Grupa planuje zainwestować około 200 milionów euro w modernizację niektórych swoich hoteli w Hiszpanii i za granicą, między innymi w Maroku.
Grupa posiada już 78 luksusowych hoteli na wszystkich kontynentach, z czego 39 w samej Hiszpanii, a 19 w czterech krajach na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej.
źródło: https://turystyka.rp.pl/
Następny artykuł