airbus-2132610_1920
Źródło: Obraz Pit Karges z Pixabay

Pandemia wymusza oszczędności w Lufthansie

20 Listopada 2020

Druga fala pandemii ponownie uderzyła w lotnictwo. Lufthansa podjęła decyzję o likwidacji cateringu w klasie ekonomicznej. Od kiedy zmiany wejdą w życie? Czy w zamian linie zaproponują inne rozwiązania?

Lufthansa Group jest globalną grupą lotniczą, zrzeszającą w sumie ponad 550 spółek zależnych oraz inwestycji kapitałowych. Portfolio firmy składa się z linii rozkładowych, linii point-to-point oraz firm zapewniających usługi lotnicze.

We wtorek 17 listopada Grupa Lufthansa przekazała informację o likwidacji cateringu w klasie ekonomicznej we wszystkich liniach grupy. Oszczędności wymuszone są pandemią - cała branża lotnicza zmaga się z gigantycznymi stratami, zwalnia pracowników, ogranicza liczbę lotów i wygląda poprawy, jednak perspektywy nie są zbyt optymistyczne.

Część Grupy już jakiś czas temu wprowadziła opłatę za przekąski na pokładzie samolotów. Od marca 2020 roku trzeba płacić za kanapki i ciastka min. w Brussels Airlines i Eurowings. W przyszłym roku to samo czeka samą Lufthansę oraz Swiss i Austrian Airlines, także wchodzące w skład grupy.

Nowa koncepcja serwisu pokładowego w klasie ekonomicznej ma przynieść liniom dalsze oszczędności, które są obecnie pożądane w obliczu dramatycznej sytuacji na międzynarodowym rynku przewozów lotniczych. Żadnym zmianom nie ulegnie natomiast produkt w klasie biznes. W tym wypadku podróżnym będą nadal serwowane ciepłe posiłki lub przekąski (w zależności od trasy) oraz napoje obejmujące również ofertę wybranych alkoholi.

Jak informuje agencja Reuters Lufthansa wprowadzi płatny catering wiosną 2021 roku. Darmowe napoje i przekąski znikną z samolotów wszystkich linii należących do niemieckiego koncernu na przełomie marca i kwietnia przyszłego roku. Będą zastąpione ofertą płatną, na którą mają składać się specjalnie wyselekcjonowane posiłki i trunki. Za darmo pasażerowie otrzymają jedynie wodę. Szwajcarski przewoźnik będzie też nadal częstował wszystkich klientów firmową czekoladą.

źródło: https://www.pasazer.comhttps://biznes.wprost.plhttps://www.lufthansa.com/

Następny artykuł