Laptop z wyszukiwarką Google
Źródło: Obraz 377053 z Pixabay

Nowe narzędzia dla turystyki w wyszukiwarce Google

25 Września 2021

Wyszukiwarka Google wychodzi naprzeciw branży turystycznej, proponując nowe rozwiązania. Są to narzędzia, które mają być pomocne w docieraniu z informacjami do potencjalnych klientów przez branżowe firmy.

Google dla turystyki

Nowe, kolejne narzędzia dla firm z branży turystycznej Google uruchomiło po to, żeby jeszcze bardziej ułatwić im przekazywanie dokładnych informacji potencjalnym klientom. Dotyczy to wyszukiwania wycieczek i atrakcji turystycznych. Google, gdy internauci będą wyszukiwać atrakcje, od razu pokaże linki do rezerwacji biletów oraz inne dostępne opcje. Partnerzy Google, podobnie jak w przypadku rezerwacji hoteli, nie poniosą w związku z tym żadnych kosztów.

Jest to funkcja dostępna w języku angielskim na całym świecie.

Zrównoważony rozwój hoteli

Google stawia także na prezentowanie i wyróżnienie hoteli stawiających na zrównoważony rozwój. Według analiz Google, internauci coraz większą wagę przykładają właśnie do zrównoważonego rozwoju w turystyce. Systematycznie od 2004 roku wzrasta choćby wyszukiwanie po frazie „eko hotel”. Dlatego obok nazwy i informacji o obiektach przedstawianych na google.com/travel, pojawi się lista dobrych praktyk na rzecz ochrony środowiska, które te obiekty podejmują. Będzie również plakietka certyfikatu ekologicznego

Wyszukiwarka Google przystąpiła też jako członek-założyciel do koalicji turystycznej Travalyst Coalition, która ma opracować globalny model obliczania i przedstawiania danych o emisji dwutlenku węgla przy podróżach lotniczych. Koalicja chce stworzyć analogiczne standardy dla hoteli.

Atrakcje turystyczne w Europie

Jako ciekawostkę można dodać, że Google sprawdził, jakie atrakcje turystyczne w Europie cieszą się zainteresowaniem. Tego roku zwycięzcą była Wieża Eiffla, ale na 8 miejscu uplasował się polskie Park Rozrywki Energylandia w Zatorze. Powodem wyjazdów były odwiedziny rodziny i przyjaciół, potem własna przyjemność oraz oderwanie się od codzienności. Na podstawie miejsc szukanych przez internautów powstał ranking najpopularniejszych miejsc w Europie.

Źródło : http://www.wiadomosciturystyczne.pl

Następny artykuł