Relaks, kobieta na hamaku.
Źródło: Free- Photos z Pixabay

Latoszczepionka na jesienną szarugę.

14 Września 2020

W kilka sekund zmienisz chemię ciała, przywołując wspomnienia lub marzenia pięknego wypoczynku.

Nadchodzi jesień a z nią mniej słońca, ciepła, spacerów, opalonych ciał. Niektórzy z nas zaczynają odczuwać obniżenie nastroju, mniej siły, zauważamy dolegliwości mięśniowo-stawowe. Większość osób naturalnie skupia uwagę na tych negatywnych zmianach. Utrudnia to poprawę samopoczucia, ponieważ wzmacniamy to na czym się skupiamy.

Wzmacniamy to na czym się skupiamy.

Niektóre osoby wstając rano odczuwają np. apatię, dyskomfort. W ciągu dnia często wracają do tego odczucia, pomijając inne, pozytywne, subtelne doznania. Z pomocą idą techniki najnowszych, neurobiologicznych badań, gdzie zaleca się przywoływanie w pamięci przyjemnych wspomnień, kiedy czuliśmy się zrelaksowani i radośni. Nasze ciało w przeciągu kilku sekund produkuje inne hormony i substancje, które stymulują mózg i czynią pozytywne zmiany w całym naszym ciele.

Podczas takiej krótkiej medytacji, wizualizacji możemy poczuć rozlużnienie mięśni, ulgę w bólu, poprawę samopoczucia, więcej energii do działania.

Ćwiczenie praktyczne.

Usiądz wygodnie w fotelu, stopy spoczywają na podłodze. Poczuj tył ciała, który opiera się o krzesło. Skieruj uważność na oddech i powoli zrelaksuj ciało, skupiaj się na długim wydechu. Kiedy poczujesz ,że ciało jest już spokojniejsze, przywołaj wspomnienie lub marzenie np.słonecznego wypoczynku. Na początku skup się na wizualizacji, czyli przypomnieniu sobie krajobrazu wybranego miejsca. Zobacz kolory otaczającej przyrody, poczuj temperaturę powietrza, słońce, wiatr. Następnie poczuj swoje ciało w tym pięknym miejscu: lekkie, rozlużnione, głowa jasna, radosna. Zauważaj wszystko, co pojawia się w ciele np.uczucie ciepła, w niektórych rejonach, rozlużnienie, drżenie, poczucie przestrzeni, miękkości itd. Oddychaj i pozwól sobie pobyć w takim relaksie kilka minut.

Nasz mózg nie rozróżnia, czy nasze doznania są efektem prawdziwej sytuacji, czy wizualizacji. Wytwarza nowe, pozytywne hormony, substanje chemiczne, które sprawiają, że całe ciało zaczyna czuć się jak na wymarzonym wypoczynku.

Ćwiczenie można powtarzać codziennie, w spokojnych warunkach. Jest proste, przyjemne, powoduje bardzo pozytywne zmiany w cały naszym ciele i umyśle.

Następny artykuł