Bon turystyczny 500+ sprawdziłam osobiście - działa!
Zaplanuj wspaniały czas z dziećmi w jednym z malowniczych zakątków Polski i wykorzystaj bon turystyczny!
Mijający sezon turystyczny przewrócił do góry nogami plany wyjazdowe wielu z nas, w tym moje. Kilka zaplanowanych albo już wręcz wykupionych wylotów zostało anulowanych z powodu pandemii.
Korzystając z tego, że dobrych kilka lat nie widziałam naszego polskiego morza, wybraliśmy się w sierpniu nad Bałtyk. Miejsca miałam zarezerwowane jeszcze zanim usłyszeliśmy o bonie, na szczęście okazało się że nasz ośrodek w programie akurat uczestniczy. Na własnej skórze mogłam więc sprawdzić jak działa głośny bon turystyczny 500+.
Samej idei bonu wolę zbytnio nie komentować. Dlaczego? Dopłata do wypoczynku miała podobno na celu wspomóc pośrednio osłabioną polską branżę turystyczną. Sama pracuję w polskim biurze podróży, odprowadzającym podatki trafiające do polskiego budżetu, zatrudniającym osoby mieszkające w Polsce. Pomimo tego, bonu nie można u nas wykorzystać na wyjazdy zagraniczne, które sprzedajemy głównie na co dzień i z których mówiąc w skrócie żyjemy. Promuje się jedynie usługi hotelarskie i imprezy turystyczne realizowane w Polsce.
Jak złożyć wniosek?
Wystarczy zarejestrować się na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS), podobnie jak 500+. Ja już takie konto posiadałam wcześniej więc ten krok mi odpadł. Jeśli ktoś musi jednak konto założyć, potrzebny mu będzie Profil Zaufany lub system bankowości internetowej. W kolejnych krokach trzeba wybrać zakładkę bon, aktywować go i otrzymuje się e-mailem potwierdzenie z numerem bonu i kodem. Pamiętajcie, że bon będzie widoczny jedynie na koncie tego rodzica, który rejestrował dziecko w programie 500+.
Płatność bonem
Procedura płatności bonem jest bardzo prosta. Wystarczy podyktować numer bonu, w moim przypadku od razu przy zakwaterowaniu w dzień przyjazdu. Recepcjonistka numer bonu przepisuje na swoim koncie na profilu ZUS PUE, po czym otrzymuję od razu SMS z kodem weryfikacyjnym. Podaję kod i to wszystko - transakcja zakończona. Dostaję ostatniego SMS o kwocie płatności i ewentualnej kwocie pozostałej do wykorzystania.
Kto jeszcze nie skorzystał z bonu, ma czas do końca marca 2022 r.
Więcej informacji znajdziecie bezpośrednio na zus.pl
Następny artykuł